بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/02 - 13:47
  • - تعداد بازدید: 88
  • - تعداد بازدیدکننده: 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طی نشستی به میزبانی سازمان صدا و سیما عنوان شد

فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز گامی برای تأثیر نخبگان در امور کشور/ اعطای احکام دبیران

احکام دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی استان تهران با حضور دکتر یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان و دکتر حیدر مفتاحی زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران؛ طی مراسمی به میزبانی معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما به ایشان اعطا شد.

احکام دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی استان تهران با حضور مسئولان بنیاد نخبگان، طی مراسمی به میزبانی معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما به ایشان اعطا شد.

 

 در این نشست، دکتر یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان؛ دکتر حیدر مفتاحی زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و  مهندس علیرضا شریفی، معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

 

در ابتدا، مفتاحی‌زاده ضمن خیر مقدم به حاضرین، از فعالیت‌های مقدماتی صورت گرفته توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی تقدیر کرد. مفتاحی‌زاده دغدغه هیئت‌های اندیشه‌ورز تهران را ملی دانست و از مواردی که این هیئت‌ها بدان می‌پردازند به ناترازی انرژی و مسائل مربوط به حوزه کشاورزی اشاره کرد. او همچنین شناسایی نخبگان را از وظایف اصلی بنیاد نخبگان دانست و به فعالیت‌های بنیاد نخبگان تهران در این راستا اشاره کرد.

 

در ادامه کیخا با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مأموریت بنیاد ملی نخبگان را نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری دانست. وی افزود: تقلیل مفهوم نخبگی صرفاً به تولیدکننده محصول، جفا در حق نخبگان است. او صاحبان اندیشه را نیز شایسته عنوان نخبگی دانست و یکی از علل شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز را توجه به این موضوع دانست. او یکی از علل مهاجرت نخبگان را عدم وجود رؤیایی برای آینده ایران دانست و با اشاره به منویات رهبری ترسیم طرحی از آینده ایران را با توجه به طرح تمدن ایرانی- اسلامی لازم دانست.

 

کیخا افزود: به‌منظور برون رفت از مسائل کشور، استفاده از نیروهای توانمند و بخصوص نخبگان ملی و اندیشه‌ورزان لازم است. برای مثال با همکاری اندیشه‌ورزان به منظور ایجاد امید به آینده در جامعه، می‌توان طراحی و رؤیاسازی شهرهای آینده ایران و به تصویر کشیدن آن توسط صدا و سیما را انجام داد.

 

این نشست به میزبانی معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، روز دوشنبه 26 شهریور 1403 برگزار شد.

  • گروه خبری : news,SlideShow
  • کد خبر : 173253
مدیر تهران
خبرنگار

مدیر تهران