بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/01 - 10:21
  • - تعداد بازدید: 60
  • - تعداد بازدیدکننده: 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان تهران عنوان کرد:

لزوم توجه بیشتر به رشته‌های اولویت‌داری که مغفول مانده‌اند

دکتر حیدر مفتاحی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران در آیین تکریم دکتر کورش وحدتی گفت: در کشور رشته‌های اولویت‌داری داریم که برای آینده کشور اهمیت دارند و درحالی که شرایط بسیار خوبی برای عزیزانی که به سمت این رشته‌ها بیایند وجود دارد؛ باید توجه بیشتری به چنین رشته‌هایی داشت.

مراسم تکریم از دکتر کوروش وحدتی و رونمایی از جایزه «شجره طیبه» و رویداد دانش آموزی «تجربه‌ای سبز» صبح روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳، به همت بنیاد نخبگان استان تهران و با همکاری دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان برگزار شد.

 

در بخشی از این آیین، دکتر حیدر مفتاحی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان تهران ضمن خیرمقدم به حاضران در سالن گفت: علاوه بر دوستانی که به صورت حضوری در خدمتشان هستیم، دانش آموزان سراسر کشور در حال تماشای این مراسم هستند. از همه بزرگوارانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کردند، سپاسگزارم. جناب آقای وحدتی استاد علمی و اخلاقی بنده هم بودند و این آیین تکریم برای خود من اتفاق بسیار بزرگی‌ست. در جمع ما استاد لطفی، قربان‌پور و بزرگواران فرهیخته‌ای حضور دارند. در الگوبرداری نخبگانی به رشته‌های خاص توجه می‌شده است و امروز این توجه به چنین رشته‌هایی نیز توفیقی است که حاصل شده و اتفاق مهم و میمونی است.

 

وی ادامه داد: فارغ از رابطه استاد و شاگردی، به بعضی رشته‌های اولویت‌دار کمتر توجه کرده‌ایم. در کشور رشته‌های اولویت‌داری داریم که برای آینده کشور اهمیت دارند و درحالی که شرایط بسیار خوبی برای عزیزانی که به سمت این رشته‌ها بیایند وجود دارد؛ باید توجه بیشتری به چنین رشته‌هایی داشت. این جمله امام را همیشه و در هرکجا بیان می‌کنم که فرموده‌اند؛ آنچه که کشور می‌تواند در آن به خودکفایی برسد، کشاورزی است.

 

مفتاحی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: در حوزه کشاورزی مشکل بزرگی که داریم این است که افراد سرآمد را زمانی که به کهولت می‌رسند، تقدیر می‌کنیم ولی برای اینکه دانش‌آموزان با الگوی خود ارتباط بگیرند خوب است که به سراغ بزرگواران جوان‌تر هم برویم. هویت جوانان ما نکته مهم در دانشگاه‌های ما است. ریشه درختان تخصص اصلی جناب دکتر وحدتی است و این همان هویت ملی همه ما است و بچه‌های ما باید هویت اصلی خود را خوب بدانند.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران گفت: تفاوت شاخص این تکریم رونمایی از جایزه شجره طیبه است. دانش‌آموزانی که در طول سال ایده برتری در حوزه کشاورزی داشته باشند، این جایزه را تقدیم آن‌ها خواهیم کرد.

  • گروه خبری : news,SlideShow,رویدادهای گذشته
  • کد خبر : 173211
مدیر تهران
خبرنگار

مدیر تهران