بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/28 - 15:20
  • - تعداد بازدید: 81
  • - تعداد بازدیدکننده: 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در حوزه پایش سلامت سازه‌ها به صورت برخط در کلان‌شهر تهران

نشست تخصصی جامعه نخبگان با مسئولان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار خواهد شد

بنیاد نخبگان استان تهران از مجموعه نشست‌های اجتماع نخبگانی با مسئولان دستگاه‌ها، نشست تخصصی نخبگان و مستعدان با مسئولان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را در تاریخ 6 آبان ماه 1403 برگزار خواهد کرد.

با هدف گسترش تعامل دستگاه‌های اجرایی با جامعه نخبگانی به‌منظور مسأله‌شناسی، هم‌اندیشی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، نشست جامعه نخبگان با مسئولان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران روز یکشنبه 6  آبان ماه 1403 برگزار می‌شود.

 

در این نشست علمی و تخصصی، روش‌های نوین در مدیریت هوشمند پایش سلامت سازه‌ها به صورت برخط در کلان‌شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

از تمامی مشمولان تسهیلات و برگزیدگان طرح‌های بنیاد نخبگان در رشته و تخصصی‌های مرتبط (شامل مهندسی عمران، سازه، هیدرولیک، ژئوتکنیک

حمل و نقل، راه و ترابری، زلزله، شهرسازی، سازه‌های آبی، پدافند غیرعامل و غیره) که علاقه‌مند به حضور در این نشست هستند، دعوت می‌شود حداکثر تا پایان روز جمعه 4 آبان ماه با مراجعه به tehran.bmn.ir/sabt درخواست خود را ثبت کنند.

 

امروزه با پیشرفت فناوری، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی در حال فراگیر شدن است که پایش سلامت سازه‌ها یکی از کاربردهای آنها می‌باشد. در شهرهای هوشمند، پایش برخط سلامت سازه‌ها نقش حیاتی در افزایش ایمنی و بهره‌وری زیرساخت‌ها دارد. در پایش برخط سلامت سازه‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، داده‌های جمع‌آوری شده از حسگرها به صورت برخط تحلیل می‌شوند تا هرگونه نقص یا آسیب به سرعت شناسایی و اقدامات لازم برای تعمیر و نگهداری انجام شود.

 

نشست پیش‌رو با این باور که یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در روش‌های پایش سلامت سازه‌ها می‌باشد، که می‌تواند مشکلات روش‌های پیشین این فرایند را برطرف سازد. یادگیری ماشین به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیر شاخه‌های هوش مصنوعی، پژوهش‌ها و مطالعات زیادی را در زمینه تشخیص آسیب به خود اختصاص داده است. لذا استفاده از ظرفیت مستعدین و نخبگان کشور در این حوزه کمک شایانی به حوزه تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه شهری خواهد نمود.

 

  • گروه خبری : news,SlideShow
  • کد خبر : 173788
مدیر تهران
خبرنگار

مدیر تهران

تصاویر