بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/25 - 14:26
  • - تعداد بازدید: 68
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در قالب طرح ایران گشت و به همت بنیاد نخبگان استان تهران

گروهی از مستعدان با جاذبه‌های علمی و گردشگری باغ گیاه‌شناسی ملی ایران آشنا شدند

توسط بنیاد نخبگان استان تهران گروهی از دانش‌آموزان مستعد از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بازدید کردند.

با هدف آشنا ساختن جامعه مستعدین با جاذبه‌های علمی و گردشگری کشور به‌منظور ارتقای خودآگاهی ملی، بازدید نیم‌روزه از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران برای گروهی از دانش‌آموزان مستعد استان تهران، روز سه‌شنبه 20 شهریور 1403 توسط بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

 

دانش‌آموزان طی بازدید با انواع مختلف گیاهان بومی و غیر بومی و همچنین پروژه‌های تحقیقاتی آشنا شدند. تعدادی از گیاهان خاص و نادر که به‌عنوان گونه‌های در حال انقراض شناخته می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفتند.

 

رویشگاه‌های طراحی شده در باغ گیاه‌شناسی شامل رویشگاه هیرکانی، زاگرس، البرز جنوبی، گلخانه، اروپا، قفقاز، هیمالیا، چین و ژاپن از اهم قسمت‌هایی بود که در این برنامه مورد بازدید قرار گرفت.

 

در حین بازدید، برنامه‌های آموزشی متعددی از جمله پرسش و پاسخ‌هایی مرتبط با فرآیندهای فیزیولوژی گیاهی، جایگاه بیوتکنولوژی در علوم کشاورزی و باغبانی نوین با دانش‌آموزان انجام شد.

 

طرح ایران گشت به‌منظور ایجاد شناخت، امید و انگیزه در دانش‌آموزان در جهت تلاش برای جذب و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد. بنیاد از برگزاری بازدیدهای دانش‌آموزی مستعدان با همکاری اداره‎‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها و مشارکت مدیران، مسئولان و متولیان مؤسسات، شرکت‌ها، تأسسیسات یا جاذبه‌های گردشگری حمایت می‌کند.

  • گروه خبری : news,SlideShow,رویدادهای گذشته
  • کد خبر : 173129
مدیر تهران
خبرنگار

مدیر تهران